Friday 11 September 2015

EMAS NAIK MASIH TERSENYUM, EMAS TURUN MASIH TERSENYUM, SIAPAKAH DIA?

Teks : Noor Naseffa Bt Mohd Nasir
Foto : Google
Entri 14


Assalamualaikum w.b.t dan Salam Kerahmatan. Saya doakan kepada sesiapa sahaja yang membaca blog saya ini, sentiasa dalam lindungan berkat dan di limpahi rezeki yang melimpah ruah. Alhamdulillah, rasa syukur ini saya panjatkan kerana Allah S.W.T masih memberikan saya pinjaman masa untuk membuat amal bakti di bumi bertuah ini.
 
Tajuk hari ini macam teka-teki, kan?. Sebelum saya menjawab teki-teki tersebut, saya rasa terpanggil untuk membawa pemikiran kita dengan satu cerita untuk sama-sama berfikir. Di sebuah bandar terdapat satu pasar raya besar yang menjual barang-barang berjenama mahal seperti kasut, beg tangan dan sebagainya. Pasar raya tersebut dikunjungi oleh ramai pelanggan. Kalau di lihat dengan mata kasar, pasti keuntungannya sangat tinggi. Di tengah-tengah kesibukan bandar tersebut juga, terdapat satu kedai emas kecil, yang mana kedai tersebut amat jarang di kunjungi pembeli. Malang tidak berbau dan langit tidak selalunya cerah. Entah di mana silapnya, bandar tersebut telah di serang oleh pengganas. Ramai yang melarikan diri di negeri kejiranan untuk menyelamatkan diri. Pengurus pasar raya tersebut telah membawa sejumlah wang yang banyak untuk menyelamatkan diri ke negeri jiran. Manakala si pekedai emas tadi, hanya membawa sejumlah emas di dalam sebuah beg. Sampai di negeri jiran, pengurus pasar raya yang kaya raya itu, tidak dapat menukarkan wangnya dengan wang negeri jiran kerana wang negeri asalnya sudah tiada nilai. Manakala, si pekedai emas tadi tersenyum lebar kerana emas yang di bawanya tadi boleh dijual dan dia boleh membina hidup baru dan tidaklah hidup merempat. Apakah kesimpulan dari cerita tersebut? Agak-agak ada kaitan dengan tajuk di atas?.

Pembaca blog yang sentiasa dalam rahmat Allah S.W.T, sebenarnya ada rahsia yang tidak kita ketahui di sebalik penjual emas yang kedainya tiada pengunjung itu. Dalam apa jua situasi, tidak kiralah sama ada harga emas naik atau turun, kita sebenarnya masih boleh tersenyum dengan syarat kita jadi seperti penjual emas tadi.

Kalau kita hanya menjadi penyimpan atau pelabur emas, dan tunggu harga tinggi, kemudian jual semasa harga tinggi, maka keuntungan kita hanya hanya ditentukan oleh pasaran emas sahaja. Jika harga pasaran naik, maka untung pun banyak, jika harga pasaran turun, kita kena tunggu lagi. Jadi bagaimana kita hendak menjadi orang yang sentiasa tersenyum walaupun harga emas tak tentu masa? Jadilah peniaga emas. Kita akan buat keuntungan apabila harga emas jatuh sebab ramai pelanggan yang akan membeli emas daripada kita. Apabila harga emas naik, kita tetap untung juga sebab kita boleh jual emas tersebut dan tambah simpanan emas lagi. Atau kita gadai di Ar Rahnu dan tambah simpanan emas kita.
.
Konklusinya, salah satu cara untuk membuat kita sentiasa tersenyum, jadilah penyimpan emas sambil berniaga. Tetapi mampukah kita membuka kedai emas fizikal?. Membuka kedai emas fizikal memerlukan modal yang sangat tinggi. Powergold.biz sedar akan ketidakmampuan segelintir masyarakat dari segi modal untuk menjadi peniaga emas. Maka Powergold telah menyediakan platform masyarakat untuk berniaga emas dengan  modal serendah RM350 hingga RM3800. Konsep asas Powergold sangat jelas iaitu SAVING, TRADING dan NETWORKING.

Sesiapa yang menyertai Powergold hanya sebagai penyimpan emas (SAVING). Mereka tetap dapat keuntungan dari segi belian emas yang lebih murah dan dapat bonus belian pada setiap belian.

Sesiapa yang menyertai Powergold berminat untuk jadi penyimpan dan peniaga emas (TRADING), mereka boleh dapat untung dari segi harga belian yang lebih murah dan jual mengikut harga pasaran. Mereka juga dapat bonus belian pada setiap belian emas.

Sesiapa yang menyertai Powergold, berminat untuk jadi penyimpan, peniaga emas dan sharing ilmu emas supaya lebih ramai lagi yang jadi peniaga emas ( NETWORKING), mereka boleh dapat untung dari segi harga belian yang lebih murah dan jual ikut harga pasaran, Mereka juga dapat juga bonus belian pada setiap belian emas. Selain itu, syarikat juga memberikan beberapa bonus atas usahanya untuk melahirkan penyimpan emas dan peniaga emas.

Emas naik masih tersenyum, emas turun masih terseyum, siapakah dia? Jawapanya adalah kita yang menyimpan emas dan juga usahawan @ peniaga emas. Kalau anda belum menjadi penyimpan atau peniaga emas, hubungi saya untuk saya bantu anda menjadi penyimpan dan usahawan peniaga emas berjaya.

Salam penuh keemasan,
effa cikgu emas online
0197482231



 

No comments:

Post a Comment

Copyright to CELIK EMAS
Designed by UMIESUEstudio 2015